NOSTALGISK PYNTET FYRSTIKKESKE



 Litt spesielt inspirasjonsbidrag i bloggen til Papirpikene denne gangen... Oktober er jo som de fleste vet, Rosa-sløyfe måneden, hvor det bl.a. blir gjort mye for å hedre de som har tapt kampen mot brystkreft og annen kreftsykdom. Hadde meg en ryddedag i kottet nettopp, og heeelt innerst i et hjørne, stod det en rund boks med falmet tørkesand (slik en tørker blomster i). Hadde tenkt å tømme hele greia ut i søpla, men da, ser du, dukket det opp tre aldeles nydelige store roser. Min mors roser - som har stått i denne boksen i snart tyve år. Nå er det over 15 år siden hun måtte gi tapt for kreften, men savnet er der ennå....
Det var da jeg kom på ideen om å bruke den ene rosa og pynte en fyrstikkeske (dobbel). Som tenkt, så gjort, så her er bildene:


Var litt redd for å ødelegge rosa, så jeg har sprayet den med litt hvit spraymaling..


Syns denne saksa i tillegg til klippeark og blonder og diverse fra Papirpikene, passet fantastisk godt til.




 Et lite stempel på selve eskene... Vet ikke hvor jeg har fått tak i det..


Materiallista ser da ca sånn ut:
Gammelt avispapir, Kortoggodt
En liten rest rosa mønsterark
Dies, Tim Holtz ,Weathered clock, malt med hvit akrylmaling
Postkortstempelet finner du her
og snurreblomstene her.
Blondene er fra Papirpikenes butikk på Gjøvik.
Og for ikke å glemme den tørkede rosa.... men den har jeg jo allerede fortalt om:)

Ha en fin høst alle scrappeglade og ta godt vare på hverandre.

klem, Synnøve B
  1. Nydelig fyrstikkeske du har laget.
    Den er så lekkert pyntet og så spesiellt å bruke en rose fra din mor.
    Ble helt rørt jeg av det du skriver.

    Klem,Kjersti

    SvarSlett
  2. Tusen takk for nydelig inspirasjon Synnøve. Oktober er rosa måned, noe som alle kvinner burde delta i og støtte opp om. Både forskning på brystkreft, og at de som blir rammet får den beste hjelp og oppfølging er viktig. Trist å høre om din mor, jeg mistet min farmor pga brystkreft. Takk for at du deler og deltar :-)

    SvarSlett
  3. Takk for at du deler, både på den eine og den andre måten! Nydelege fyrstikkesker! Også så smart å lime to saman! Det skal jammen eg også prøve ein gong...

    SvarSlett
  4. Veldig vakkert og rørende Synnøve.
    Ha en fortsatt fin og kreativ uke :)

    ♥ klem, Inger

    SvarSlett
  5. Fantastiskt vacker tändsticksask. Vackert dekorerad med fina detaljer.
    Fin historia om rosen, ett vackert minne.

    SvarSlett

Tusen takk for alle kommentarer!! Setter stor pris på dem:)

Designed by FlexyCreatives